- Nové e-mailové adresy
Od 3. 1. 2019 fungují nové adresy:E-mailová podatelna SOkA Jičín: podatelna.jc@ahapa.cz (místo původní podatelna.ji@ahapa.cz)E-mail vedoucího SOkA Jičín: vedouci.jc@ahapa.cz (místo původní vedouci.ji@ahapa.cz)E-mailová podatelna ředitelství SOA: podatelna.reditelstvi@ahapa.cz(nově zřízena)
- Změna provozní doby badatelny SOA Zámrsk na pracovišti v Zámrsku S platností od 1. 3. 2018 je provozní doba badatelny Státního oblastního archivu v Zámrsku na pracovišti v Zámrsku následující: Pondělí 8:00 – 17:00. Úterý 8:00 – 15:00. Středa 8:00 – 17:00.
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: k 1. 12. 2017 byla v rámci celého archivu sjednocena mailová doména. Nová doména za zavináčem nese název ahapa.cz (tj. „archivy Hradecka a Pardubicka“). V této souvislosti:
- došlo ke změně všech stávajících mailových adres,
- byly zřízeny dosud chybějící mailové schránky a je možné přímo kontaktovat každého zaměstnance archivu,
- některé mailové schránky byly zrušeny.
- 25. 9. 2017 byl jmenován na služební místo vedoucího Ekonomicko-provozního oddělení Pardubice Ing. Jiří Bureš.
- K 1. 8. 2017 nastoupil na pracoviště v Pardubicích právník JUDr. Petr Severin
- 1. 3. 2017 byla zveřejněna výroční zpráva archivu za rok 2016: Dokumenty (organizační řád, výroční zprávy ad.)
- 16. 12. 2016 byl zveřejněn nový Organizační řád platný od 1. 1. 2017
- Sdělení ředitele Státního oblastního archivu v Zámrsku ke zpřístupňování matrik a digitalizátů ze dne 2. prosince 2016
Vážené badatelky, vážení badatelé, od svého nástupu do funkce v červenci 2015 řeším s kolegy dlouhodobý problém se zpřístupňováním sbírky matrik Východočeského kraje a digitalizátů obecně. Co se týká matrik i dalších archiválií, přes veškerou snahu stále nemáme k dispozici všechna data, která pořizoval externí subjekt a byť již vidíme světlo na konci tunelu, rozhodl jsem dále nečekat a vzhledem k pochopitelným požadavkům badatelské veřejnosti dokončit digitalizaci matrik vlastními silami. Pracoviště v Zámrsku obdrželo příslušné vybavení, byly vyčleněny pracovní síly, projekt je oblastní prioritou a jeho výsledky budou průběžně zveřejňovány. To je jistě pozitivní zpráva. Bohužel jde o jen dílčí a stále provizorní řešení.
Pořízení snímků je jedna část celého procesu a to obvykle ta nejméně náročná. Aby měla digitalizace smysl, je třeba vytvořit metadata, provázat je s digitalizáty, publikovat informace v uživatelsky přívětivém prostředí a zajistit dlouhodobou udržitelnost celého systému. Na to nám chybí software, hardware a pracovníci. Velmi nás mrzí, že jsme proti jiným archivům nabrali velké zpoždění, naše problémy za nás řeší badatelé a pověst SOA Zámrsk mezi genealogy není nejlepší. Archiv plní celou řadu úkolů a ze svého rozpočtu pokrývá nejnutnější provozní potřeby celkem dvanácti pracovišť od Trutnova po Litomyšl. Odkládány jsou i důležité opravy a na rozvojové projekty nezbývá. Pro ilustraci: na rok 2017 jsme obdrželi jen 7,7 % z požadovaných investičních prostředků, takže z devíti plánovaných záměrů můžeme realizovat zhruba jeden z těch méně finančně náročných. A to nás čekají velké obligatorní výdaje. Vím, že interní starosti archivu Vás nemusí zajímat a toto sdělení valnou část z Vás neuspokojí, nicméně považoval jsem za nutné osvětlit situaci i z této strany.
Nebudu slibovat nereálné termíny a jasné zítřky, ale věřte, že na rozvoji služeb badatelům budeme stále pracovat. Třeba něco z toho budeme moci prezentovat v roce 2017 na 4. celostátní genealogické konferenci, na jejíž organizaci se budeme dle předběžné dohody s jejími pořadateli podílet.
Děkuji za pochopení a těším se na vzájemně obohacující spolupráci
Mgr. Ivo Šulc, ředitel Státního oblastního archivu v Zámrsku v. r.